0

Опис шини Bridgestone Blizzak Spike-01


Зимова шипована шина Bridgestone BLIZZAK Spike-01 є однією з новітніх розробок всесвітньо відомого і шанованого японського виробника. Новинка покликана замінити модель Ice Cruiser, яка виявилася настільки невдалою, що японці вважали за краще змінити назву. Нова модель обєднала в собі всі передові техноло...

далі

Опис шини Bridgestone Blizzak Spike-01


Зимова шипована шина Bridgestone BLIZZAK Spike-01 є однією з новітніх розробок всесвітньо відомого і шанованого японського виробника. Новинка покликана замінити модель Ice Cruiser, яка виявилася настільки невдалою, що японці вважали за краще змінити назву. Нова модель обєднала в собі всі передові технологічні розробки, наявні в розпорядженні японської компанії. Серед ключових особливостей чергового представника сімейства BLIZZAK виробник особливо відзначив наступні:

- відмінні зчіпні властивості на зледенілих поверхнях;
- чудова продуктивність на снігу;
- надійна фіксація шипів в протекторі;
- висока міцність.

Застосування

Як і попередниця, Bridgestone BLIZZAK Spike-01 була спеціально розроблена для країн Північної Європи та Росії. Основною цільовою аудиторією новинки є власники легкових автомобілів різних класів, включаючи кросовери і позашляховики. Розмірний ряд Bridgestone BLIZZAK Spike-01 включає в себе 60 типорозмірів, призначених для коліс з посадковим діаметром від 13 до 18 дюймів.

Відмінне зчеплення на льоду

Як відомо, шиповані шини зобовязані своєю появою прагненню забезпечити максимальне зчеплення на льоду. Саме на таких типах дорожнього покриття визначається ефективність роботи шиповану шини. Що ж, з цим у Bridgestone Blizzak Spike-01 справи йдуть набагато краще, ніж у попередниці. Багато в чому це заслуга нових шипів Cross-Edge Pin, які були названі, завдяки наявності хрестоподібної насічки. Цей конструктивний елемент утворює додаткові гострі грані, що значно підвищує надійність контакту шипа з зледенілій поверхнею. При цьому різноспрямований розташування дозволяє істотно поліпшити зчеплення на льоду, незалежно від напрямку руху. Крім того, шипи мають форму циліндра з прямокутною формою, яка сприяє збільшенню тиску шипа на поверхню дорожнього полотна.

На практиці подібні технічні хитрощі дозволили досягти значного підвищення ефективності гальмування і зачеплення при русі по льоду.

Максимальна продуктивність на снігу

У порівнянні з Ice Cruiser, дизайн протектора Spike-01 зазнав значних змін. Єдине, що обєднує обидві моделі - це V-подібне розташування протекторних елементів. Втім, за цією ознакою можна обєднати практично всі сучасні шини провідних світових виробників, до яких Bridgestone, безумовно, відноситься. Протекторний малюнок Spike-01 розділений на дві основні функціональні зони - центральну частину і плечові зони.

Основним нововведенням центральній частині протектора є жорстке поздовжнє ребро, розташоване в самому його центрі. Цей протекторний елемент відрізняється повною відсутністю розривів на всьому своєму протязі, значною шириною, а також хвилеподібними краями. Це принесло шині наступні переваги:

- блискавичні відгуки на повороти керма;
- відмінна курсова стійкість;
- більш рівномірний розподіл навантаження по плямі контакту;
- зниження резонансних шумів і вібрацій.

Крім жорсткого центрального ребра істотні змінам піддалася дренажна система, яка була грунтовно перероблена. Вхідні в її склад поперечні і дренажні канавки стали значно більше, особливо в місцях перетину між собою. У цих місцях протектор шини отримав можливість утримувати набагато більше снігу, що значно поліпшило зчеплення на таких типах покриття.

Втім, куди важливіше представляється інша перевага, що надається оновленої дренажною системою. Шина стала набагато швидше і ефективніше чинити опір проявам аквапланування і слепленнінга, забезпечуючи за рахунок цього більш надійне зчеплення в несприятливих дорожніх умовах. Додатково ця здатність посилюється за рахунок спеціальних виступів, які є з зовнішньої сторони блоків плечових зон протектора.

Ще одним компонентом, що забезпечує відмінне зчеплення на снігу стали ламелі, кількість яких було значно збільшено. Як і на попередній моделі, ці елементи мають волнообразую форму. Це дозволило значно підвищити жорсткість всіх протекторних елементів, що найсприятливішим чином позначилося на керованості.

Надійність зєднання шипа з протектором

Одним з найбільш істотних нарікань, що предявляються до попередньої моделі, було швидке випадання шипів. До нової Bridgestone BLIZZAK Spike-01 таких претензій виникнути не повинно навіть незважаючи на те, що шипи у неї як і раніше не вклеюються. Японці вважали за краще піти іншим шляхом, зробивши вибір на користь посадкового отвору, повністю повторює форму шипа. Цього було досить, щоб забезпечити більш надійне зєднання.

Гумова суміш

Як відомо на поверхні дорожнього полотна, незалежно від його типу, є безліч нерівностей. Якщо гумова суміш протектора не володіє необхідною еластичністю, то надійне зчеплення неможливо забезпечити ні шипами ні ламелями. Саме цим недолік був у Ice Cruiser, протектор якої був недостатньо еластичний, особливо при низьких температурах. Дана проблема у нових Spike-01 була вирішена за допомогою використання нової гумової суміші. Крім підвищилася еластичності вона має мікропористої структури, завдяки якій протектор буквально вбирає воду з поверхні дорожнього полотна, залишаючи пляму контакту сухим. Це властивість значно підвищує надійність зчеплення в самих різних умовах.

Основні особливості Bridgestone Blizzak Spike-01

- новий шип Cross-Edge Pin з хрестоподібними насічками забезпечує більш високі зчіпні властивості на льоду;
- збільшена кількість хвилеподібних ламелей, завдяки чому шина демонструє чудове зчеплення при русі по снігу і льоду;
- збільшені розміри поздовжніх і дренажних канавок дозволяють протектору захоплювати більше снігу, що поліпшує зчеплення на снігу, а також забезпечують підвищену опірність акваплануванню і слешпленнінгу;
- спеціальні виступи з зовнішньої сторони блоків плечових зона протектора дозволяють шині більш впевнено пересуватися по глибокому снігу;
- надійне зєднання шипа з протектором за рахунок посадкового отвору, повністю повторює форму шипа;
- самоочищаються ламелі навколо місць установки шипів дозволяють їм працювати більш ефективно.